تبلیغات سئو

تبلیغات sem در گوگل چیست؟

تبلیغات sem در گوگل چیست؟

تبلیغات sem یکی از راه‌‌‌‌‌‌‌‌های بازریابی است. در دنیای بازاریابی امروزه، به دلیل افزایش فضای رقابتی شرکت‌‌‌‌‌‌‌‌ها، استفاده از این نوع تبلیغات یکی از برگ‌‌‌‌‌‌‌‌های برنده برای افزایش فروش است.
کلمه‌‌‌‌‌‌‌‌ی SEM از عبارت Search Engine Marketing گرفته شده است. در اصل تبلیغات sem نوعی بازاربابی است که در موتورهای جستجوگر همانند گوگل اتفاق می‌‌‌‌‌‌‌‌افتد. که با استفاده از اینترنت، فروش و بازدید وب‌‌‌‌‌‌‌‌سایت‌‌‌‌‌‌‌‌ها افزایش پیدا می‌‌‌‌‌‌‌‌کند.

وظیفه تبلیغات sem

وظیفه‌‌‌‌‌‌‌‌ی تبلیغات sem این است که با استفاده از ابزارهایی همانند seo و ترافیک پولی باعث می‌‌‌‌‌‌‌‌شود تا یک وب سایت در موتورهای جست‌‌‌‌‌‌‌‌وجوگر موقعیت بهتری داشته باشد. اگر یک وب سایت یک موقعیت بهتری در جست‌وجوگرهایی همانند گوگل داشته باشد، ارا‌‌‌‌‌‌‌‌ئه بهتری از وب سایت در اختیار مشتری قرار می‌‌‌‌‌‌‌‌دهد و این باعث افزایش بازدید وب سایت می‌‌‌‌‌‌‌‌شود. استفاده از ابزار seo نه‌‌‌‌‌‌‌‌تنها هیچ منافاتی با sem ندارد، بلکه در راستای افزایش بهره‌‌‌‌‌‌‌‌وری از آن استفاده می‌شود. به‌‌‌‌‌‌‌‌طور کلی seo بخشی از خانواده SEM است.
اگر می‌خواهید از تبلیغات sem برای رونق کسب و کار و بیشتر دیدهشدن در فضای اینترنت کمک بگیرید، باید هزینه‌‌‌‌‌‌‌‌ای به موتور جست‌‌‌‌‌‌‌‌وجوگر پرداخت کنید. مبلغ این هزینه به‌‌‌‌‌‌‌‌این گونه است که آگهی که شما در اولین مورد یا در کنار نتایج جست‌‌‌‌‌‌‌‌وجو قرار می‌‌‌‌‌‌‌‌گیرید و شما باید به میزان کلیک‌‌‌‌‌‌‌‌ها بر روی آگهی، باید به موتور جست‌‌‌‌‌‌‌‌وجو هزینه را پرداخت کنید.

تفاوت seo و sem

Seo و sem هر دو از راه‌‌‌‌‌‌‌‌های بازاریابی هستند؛ اما روش کار آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها متفاوت است. در sem شما هزینه‌‌‌‌‌‌‌‌ای را به موتورهای جست‌‌‌‌‌‌‌‌وجوگر همانندگوگل پرداخت می ‌‌‌‌‌‌‌‌کنید تا اگهی وب‌‌‌‌‌‌‌‌سایت شما در اولین نتایج جست‌‌‌‌‌‌‌‌وجو به کاربر نمایش داده شود. اما در سئو با تکنیک‌های فنی خود را به رتبه اول گوگل می‌رسانید در seo شما نیاز ندارید تا وب‌‌‌‌‌‌‌‌سایت خود را تبلیغ کنید و هزینه‌‌‌‌‌‌‌‌ای را به موتورهای جست‌‌‌‌‌‌‌‌وجو گر پرداخت کنید. شما در این روش برای وب سایت خود در هر زمینه‌‌‌‌‌‌‌‌ای که فعالیت می‌کند به شکل‌های مختلف تولید محتوا انجام می‌‌‌‌‌‌‌‌دهید که با رعایت اصول seo باعث می‌شود وب سایت شما به صورت طبیعی در اولین مورد از نتایج جست‌‌‌‌‌‌‌‌وجو یافت شود.

راه‌‌‌‌‌‌‌‌های انتخاب کلیدواژه برای تبلیغات sem

باید برای تبلیغی که قرار است در موتورهای جست‌‌‌‌‌‌‌‌وجو گر همانند گوگل قرار بگیرد، کلمات کلیدی انتخاب کنید. این کلمات باید بر اساس نوع محصول قابل فروش شرکت باشد. هم‌‌‌‌‌‌‌‌چنین باید از کلماتی استفاده کنید که خریدار ترغیب به خریدکردن از محصولات شرکت شود.

  • در ابتدای کار لیست کلمات کلیدی تهیه کنید. برای‌‌‌‌‌‌‌‌ این کار از کلماتی استفاده کنید که به نظرخودتان برای جذب مشتری بهترین کلمات هستند. بعد از این‌‌‌‌‌‌‌‌که لیستی را طراحی کردید، هر کدام از کلمات کلیدی را از گوگل جست‌‌‌‌‌‌‌‌وجو کنید تا میزان ارتباط آن‌‌‌‌‌‌‌‌هارا متوجه شوید.
  • یکی از بهترین روش‌‌‌‌‌‌‌‌ها برای انتخاب کلمه کلیدی، استفاده از ابزار های جست‌‌‌‌‌‌‌‌و جواست. این ابزارها هم باعث راحتی کار شما می‌‌‌‌‌‌‌‌شوند و هم کاربرد پیشرفته‌‌‌‌‌‌‌‌تری نسبت به سرچ گوگل دارند. یکی از این ابزارها kwfinder نام دارد. می‌‌‌‌‌‌‌‌توانید برای جست‌‌‌‌‌‌‌‌وجو کلمات کلیدی از این ابزار استفاده کنید. این ابزار قابلیت این را دارد که به شما نشان دهد کلمه کلیدی مورد نظر شما چند بار در یک سال گذشته سرچ شده است. یکی دیگر از توانایی‌‌‌‌‌‌‌‌های این ابزار این است که کلماتی مرتبط با کلمات کلیدی شما را که در یک ماه گذشته بیش‌‌‌‌‌‌‌‌ترین سرچ را داشته است، به شما نشان دهد.
  • می‌‌‌‌‌‌‌‌توانید با استفاده از نتایج به‌‌‌‌‌‌‌‌ دست آمده، کلمه‌‌‌‌‌‌‌‌ی کلیدی نهایی را انتخاب کنید و شروع به راه‌‌‌‌‌‌‌‌اندازی تبلیغات sem در گوگل کنید. پس از انتخاب کلمه کلیدی می‌‌‌‌‌‌‌‌توانید با توجه به میزان بازدید وب‌‌‌‌‌‌‌‌سایت خود یا افزایش میزان خرید، کلمه کلیدی خود را تغییر دهید و یا آن را اصلاح کنید. سعی کنید برای تعیین کلمه‌‌‌‌‌‌‌‌ی کلیدی از کلمات مثبت و جذب کننده استفاده کنید. از کلمات منفی بهتر است برای شروع به کار در تبلیغات sem استفاده نکنید.

تبلیغات sem در گوگل چیست؟

یک دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *