مدیریت شبکه اجتماعی و وبسایت مسئول نظارت بر تعاملات شرکت با مخاطبین از طریق پلتفرم های رسانه های اجتماعی می باشد. وظیفه آنها طراحی و اجرای استراتژی های محتوا و جمع آوری داده های بازخوردی کاربران است. مدیران شبکه های اجتماعی همچنین گرایشهایی را در میان تعاملات مشتری شناسایی میکنند تا به برنامهریزی بازاریابی های دیجیتالی برای وفاداری به برند کمک کنند. از دیگر وظایف آنها تجزیه و تحلیل داده های اینتراکتیو، شناسایی روند تعاملات با مشتری و برنامه ریزی فعالیت های دیجیتال برای ایجاد رابطه آنلاین مشتری و شرکت است.صاحبان شرکت های حاضر در رسانه های اجتماعی، از مدیریت شبکه اجتماعی و وبسایت انتظار دارند که با آخرین فناوری های دیجیتال و روند رسانه های اجتماعی هماهنگ باشند. مهارت های ارتباطی عالی با مخاطبین داشته و بتوانند نظرات و ایده های شرکت را به صورت خلاقانه بیان کنند.