موشن گرافیک یا تیزر تبلیغاتی در واقع به دانش ادغام کردن تصاویر و حرکت دادن آنها به همراه صداگذاری، گفته می شود. این حرفه بیشتر برای ساخت تیزرهای تبلیغاتی، برنامه های آموزشی، انیمیشن های دو بعدی و غیره که هیچ نیازی به دوربین، نور، فیلمبرداری، بازیگر ندارد، استفاده می شود. در حال حاضر موشن گرافیک یکی از روش های پرطرفدار در ساخت تیزر تبلیغاتی به حساب می آید.

موشن گرافیک یا تیزر تبلیغاتی در دنیای رنگارنگ تبلیغات، نقش بسیار مهمی را در رونق کسب و کارها ایفا می کند. موشن گرافیک شباهت بسیار زیادی به انیمیشن دارد و تنها تفاوت آن این است که انیمیشن به صورت داستانی است و بیشتر به شخصیت های داستان می پردازد. اما بیشترین تمرکز موشن به جنبه های سمبلیک آن است و بیشترین کاربرد آن هم در بحث ساخت تیزرهای تبلیغاتی و برندسازی است.
اهدافی که موشن گرافیک یا تیزر تبلیغاتی دنبال می کند
بدون تردید دنیای تبلیغات یک دنیای بسیار وسیع و بزرگ است. اگر این دنیای وسیع با موشن گرافیک یک ارتباط ایجاد کند در نهایت موجب پدید آمدن تیزرهای موشن گرافیک یا تیزر تبلیغاتی خواهند شد و خیلی راحت تر می توانند اطلاعات را به مخاطبین خود منتقل کنند.
در حقیقت هدف اصلی از ساخت تیزر منتقل کردن اطلاعاتی جامع در مورد محصول، کالا، خدمات و یا یک نام تجاری است و این می تواند تأثیر شگرف در مفهوم تبلیغ را در ذهن مخاطبین داشته باشد.
مزایای استفاده
تأثیر موشن گرافیک در بازاریابی، جذب مشتری و رونق کسب و کار بر هیچ کسی پوشیده نیست و به طبع دارای مزیت های زیادی هم هست. در این بخش به این مزایا به صورت تیتروار اشاره ای کوتاه خواهیم داشت:
- ارائه ایده های پیچیده به روشی قابل فهم با موشن گرافیک امکان پذیر خواهد بود
- موشن گرافیک در یک مدت زمان کوتاه مخاطبین را درگیر خودش می کند
- از موشن گرافیک در هر پلتفرمی مانند شبکه های اجتماعی، ایمیل، وب سایت، آپارات، یوتیوب و غیره می توانید استفاده نمایید
- با موشن گرافیک یک ارتباط عاطفی بین مخاطبین و محصول به وجود خواهد آمد
- استفاده از موشن به نسبت متن جذابیت بیشتری دارد
- شناخت بهتر برند به وسیله موشن بهتر خواهد بود